Trincomalee en Nilaveli, Kandy - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van Carin Bisschop - WaarBenJij.nu Trincomalee en Nilaveli, Kandy - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van Carin Bisschop - WaarBenJij.nu

Trincomalee en Nilaveli, Kandy

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

27 December 2014 | Sri Lanka, Polonnaruwa

Weer even geleden, maar hier weer iets te lezen.
Na Polonnaruwa zijn we afgereisd naar Trincomalee. Dit gebied is pas een goede drie jaar vrij toegankelijk, omdat de Tamils alles opgeruimd en schoon gemaakt moesten hebben zodat ook het noorden toegankelijk werd voor toeristen. Je kunt de gevolgen van de jarenlange oorlog nog duidelijk zien en merken. In de huizen en hutjes wordt ook nog regelmatig gecontroleerd op wapenbezit.
In Trincomalee hebben we Fort Frederick bezocht. Dit fort stamt uit 1676 en was van oorsprong gebouwd door de Portugezen en later versterkt door de Hollanders. Via een pad met speelgoed, fruit en ander handelsgoed komen we bij een tempel: tirukoneswaram met het beeld van Shiva. Echter men was volop bezig met het opnieuw schilderen van de beelden. Tussen de verfspatten en afgedekte beelden toch een goede impressie gekregen van deze tempel.
Daarna doorgereden naar Dutch Bank Café voor onze lunch. Na een lekkere maaltijd door naar ons hotel in Nilaveli, het Nilaveli Beach hotel. Direct gelegen aan het strand maar vrij afgelegen met verder niet veel in de buurt. En omdat het weer niet best was, veel regen, waren we als het ware gekluisterd aan ons hotel. Ook de WiFi verbinding was slecht en dat was ook een van de redenen dat ik mijn verslagen verwaarloosd heb.

En toen was het opeens weer tijd om te vertrekken naar ons volgende stekje: Kandy. Op weg daarheen een stop gemaakt bij Dambulla Rock Cave Temple. Voor de afwisseling de best wel vele treden blootsvoets afgelegd naar boven, maar ook nu weer zeer de moeite waard. Omdat het nog steeds regende waren de treden en tussenliggende rotspartijen zeer glad. Oppassen dus!
Na de tempel een stop in een Spice Garden waar we geluncht hebben, een rondleiding door de tuin met de diverse kruidenplanten, zoals aloe vera, kaneel, cacao, peper, ananas e.d. Ook hebben we allebei een massage gehad, heerlijk.
Laat in de middag aangekomen in de regen bij ons hotel in Kandy.

Ondanks de regen Dalada Malagawi, de tempel van de tand. In juli/augustus vindt hier een festival plaats: Perahera, een kleurrijk boeddhistisch feest.
Ook de botanische tuin bezocht, maar toen viel het echt met bakken uit de hemel, zodat we niet veel van de tuin hebben kunnen zien.
Daarom bedacht onze chauffeur een bezoekje aan een houtsnijwerk fabriekje. Zeer interessant en alles handwerk! Daarna ook nog naar een juwelier waar we het proces van winning van de stenen tot aan sieraad uitgelegd kregen. Ook wel leuk om te weten maar het was niet onze smaak, hahaha.
's Avonds een heerlijk kerstdiner gehad.

Maar nog steeds regen, regen, regen en dat zijn ze hier ook niet gewoon. Wel moesson tijd, maar echt niet zo erg. Blijkt dat er een fikse storing boven de Indische Oceaan ligt en treft heel Sri Lanka. Hopelijk wordt het snel beter.

• 27 December 2014 - 19:28

Rian:

Hoi Carin
    Klinkt allemaal heel leuk , jammer van de regen. Maar hoop snel voor jullie op beter weer!
    Hier ligt op het moment sneeuw
    Groetjes
    Rian

• 27 December 2014 - 20:48

Herma :

Hoi Carin,

Ontzettend jammer dat er net nu zoveel regen valt maar dat is helaas nou net iets waar we nog niks over te vertellen hebben ;-). Maar genoeg sightseeing! Leuk zo'n chauffeur die dan weer andere dingen voor je bedenkt! Veel plezier nog en hopelijk met veel zon of toch in elk geval droog :-)

• 28 December 2014 - 13:45

Trudi:

Fijn dat jullie zoveel mooie dingen zien en beleven....
    Tis toch weer wat anders als sneeuw en vrieskou.

Hoop wel voor jullie dat het gauw wat beter weer wordt.

Dikke knuffel
    xxx Trudi.

• 29 December 2014 - 11:45

Chistel:

Hoi Carin,
    Weer een leuk verslag, want ondanks de slechte WiFi houd je ons toch steeds mooi op de hoogte van je avontuur. Klinkt geweldig allemaal ondanks het "mindere" weer. Alvast een fijne jaarwisseling, want voor jou zit het jaar er iets eerder op dan voor ons haha.

• 30 December 2014 - 19:40

Marloes:

Wat leuk om zo af en toe op de hoogte te blijven! In media al sprake van aardverschuivingen tgv zeer zware regenval in Azië, oa sri lanka.
    Maar hopelijk is er ondanks dat genoeg te beleven en kan het weer alleen maar beter worden. Des te meer waardeer je de zon.